Rymden

publicerat i Allmänt, tårta;
Nu landar jag här efter en hektisk tid då jag har stått med smörkräm, mousser och sockerpasta upp till öronen nästan varje dag. De dagar som inte har inneburit dekarationer av beställningarna har iställer fyllts med bakning av tårtbottnar och planering och beställning och inköp av varor för att kunna tillverka era fantastiskt roliga beställningar.
Jag blir så glad när jag får lite utmaningar vad det gäller utseendet och då gärna något som jag inte gjort förut. Som detta tema, rymden.
Här var det två syskon som skulle firas och båda har rymden som gemensamt intresse och ville ha tårtor på detta tema. Det fick bli fantastiska universum/stjärnhimlar med var sin raket på toppen. Lika men ändå olika. 
Tårtorna fylldes med smakerna choklad och jordgubb i form av mousse. De är täckta med marängsmörkräm och sockerpasta som jag sedan "målade" universum på och gjorde stjärnor, planeter och raketer i sockerpasta. Vem vill inte ge sig ut i rymden nu i en liten raket?!
Ha det gott!
 

Taggar: choklad, chokladmousse, födelsedag, födelsedagstårta, jordgubbar, jordgubbsmousse, planeter, raket, rymden, rymdraket, stjärnor, tema, tema-tårta, tårta;

Kommentera inlägget här :